Z Internetowego Konta Pacjenta korzysta 17 mln osób


Internetowe Konto Pacjenta pozwala m.in. sprawdzać historię leczenia
Internetowe Konto Pacjenta pozwala m.in. sprawdzać historię leczenia

Internetowe Konto Pacjenta w niecałe 5 lat od uruchomienia zyskało już 17 mln użytkowników.

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) wkrótce będzie obchodzić swoje 5 urodziny. Od 2018 roku, kiedy ruszył portal, skorzystało z niego ponad 17 mln użytkowników – informuje Centrum e-Zdrowia (CeZ).

Do tego cieszy się dobrą opinią. Z badania „e-Usługi w ochronie zdrowia”, przeprowadzonego w listopadzie 2022 przez fundację My Pacjenci, wynika, że IKP zna 94% Polaków. Warte podkreślenia jest to, że blisko 81% osób ocenia je w badaniu dobrze oraz bardzo dobrze.

IKP posiada już ponad 44% populacji w Polsce. Jest bardziej popularne wśród kobiet, bo ich udział w założonych kontach to prawie 53%. Najwięcej kont aktywowały osoby w wieku 35-44 lata. Dla tej grupy liczba kont to aż 3,34 mln. Najaktywniejszym regionem jeśli chodzi o powszechność posiadania Internetowego Konta Pacjenta jest województwo mazowieckie. Aktywowano tutaj ponad 2,7 mln kont, co daje prawie 50% osób używających IKP względem populacji tego regionu.

Internetowe Konto Pacjenta w liczbach:

  • ponad 250 mln wystawionych e-recept
  • blisko 119 mln wystawionych e-skierowań
  • 103,6 mln elektronicznych dokumentów medycznych
  • 515,6 mln zgłoszonych zdarzeń medycznych.

Funkcjonalność IKP:

  • e-recepty (z informacją o refundacji i dawkowaniu oraz możliwością zamawiania e-recept);
  • e-skierowania (na leczenie specjalistyczne, badania, do sanatorium);
  • e-zwolnienia;
  • informacja o lekach;
  • lista wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ;
  • formularz zmiany lekarza/pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej;
  • wniosek o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego;
  • historia wizyt w przychodni/u lekarza oraz innych zdarzeń medycznych, również finansowanych prywatnie;
  • elektroniczna dokumentacja medyczna (EDM) np. wyniki badań np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie;
  • Unijny Certyfikat COVID (UCC);
  • informacja o wysokości opłaconych składek.

Czytaj także: Ruszyła certyfikacja aplikacji zdrowotnych przez Ministerstwo Zdrowia