TEST: aplikacja mobilna VisiMed ułatwia życie pacjentom


W apce firmy KAMSOFT S.A. pacjenci mogą m.in. umówić wizytę, zamówić e-receptę, rejestrować parametry zdrowia, zamówić lek w aptece
W apce firmy KAMSOFT S.A. pacjenci mogą m.in. umówić wizytę, zamówić e-receptę, rejestrować parametry zdrowia, zamówić lek w aptece

Aby budować pozytywne doświadczenia pacjenta i zarządzać ścieżką pacjenta, placówki medyczne sięgają do aplikacji mobilnych. Sprawdzamy jak działa VisiMed, apka opracowana przez KAMSOFT S.A.

Pacjenci stają sią coraz bardziej cyfrowi, co oznacza, że zmieniają się też ich oczekiwania względem obsługi w placówkach medycznych. Standardem staje się internetowa rejestracja do lekarza, możliwość zdalnej konsultacji czy zamówienia recepty on-line w przypadku pacjentów z chorobami przewlekłymi. Z kolei placówki medyczne dążą do automatyzacji czynności, odciążenia swojego personelu, a także redukcji kosztów np. związanych tzw. „pustymi” wizytami, czyli kiedy pacjent nie zjawi się na umówioną wizytę.

Pacjent umówi się na wizytę, otrzyma e-receptę i zamówi lek

KAMSOFT S.A. od lat rozwija systemy dla pacjentów, które mają za zadanie wspierać pacjentów w procesie leczenia z jednej strony, a z drugiej, automatyzować czynności po stronie świadczeniodawcy. Przykładem jest serwis LekarzeBezKolejki.pl przeznaczony do rezerwacji wizyt on-line oraz KtoMaLek.pl, który pozwala na wyszukanie i rezerwację leku w aptece.

Te dwa serwisy internetowe włączono do bezpłatnej mobilnej aplikacji VisiMed. Z poziomu smartfona można umówić się do lekarza, przeprowadzić telewizytę czy zamówić e-receptę na kontynuację leczenia. Korzysta też placówka medyczna oszczędzając czas związany z obsługą pacjenta oraz redukując kolejki. Apka pozwala też – dzięki funkcji powiadomień – pozostawać w stałym kontakcie z pacjentem, np. kiedy zmieni się termin wizyty.

Jak działa mobilna aplikacja VisiMed?

Przeanalizujmy przykładową ścieżkę pacjenta od umówienia wizyty do lekarza po realizację e-recepty w aptece z wykorzystaniem aplikacji VisiMed.

Przychodnia XYZ oferuje swoim pacjentom zdalną rezerwację wizyt, możliwość zamówienia recepty na kontynuację leczenia a także wideokonsultacje. Aby jeszcze bardziej przybliżyć się do pacjenta, aktywnie proponuje korzystanie z aplikacji VisiMed. Przychodnia XYZ ma spersonalizowaną aplikację, to znaczy, że VisiMed posiada kolorystykę i logo przychodni, a grafiki lekarzy placówki XYZ widoczne są na pierwszym miejscu.

Asia jest pacjentką przychodni XYZ. Podczas jednej z wizyt, rejestratorka medyczna zaproponowała jej zainstalowanie aplikacji VisiMed. Dzięki czemu Asia będzie mogła w prosty sposób umówić się na kolejną wizytę za pomocą aplikacji.

Etap 1: Umówienie wizyty do lekarza za pomocą aplikacji VisiMed

Asia umawia się na wizytę do swojego lekarza rodzinnego za pomocą VisiMed. Wybiera w aplikacji dogodny termin i godzinę wizyty. W trakcie rezerwacji wpisuje swoje objawy, które będą widoczne w systemie medycznym lekarza. Rejestratorka w przychodni potwierdza wizytę w terminarzu, a pacjentka otrzymuje powiadomienie o przyjęciu rezerwacji. Dzień przed wizytą, Asia otrzymuje w telefonie przypomnienie o zaplanowanej wizycie do lekarza. Warto wspomnieć, że w każdej chwili, gdyby była taka konieczność, pacjentka może odwołać wizytę poprzez aplikację, a placówka otrzyma taką informację.

Etap 2: Przyjście do przychodni

W dniu wizyty, pacjentka udaje się do przychodni. Asia nie musi podchodzić do rejestracji, aby potwierdzić swoją obecność i dowiedzieć się, w którym gabinecie przyjmuje lekarz. Wszystkim zajmuje się aplikacja VisiMed. Pacjentka skanuje kod QR w przychodni i tym samym potwierdza swoją obecność. Od razu otrzymuje powiadomienie w aplikacji o numerze gabinetu i numerze kolejkowym. A kiedy zbliża się jej kolej, lekarz zaprasza pacjentkę do gabinetu wysyłając powiadomienie do aplikacji. Warto tutaj podkreślić, że lekarz nie musi już wywoływać pacjenta po nazwisku, co jest ważne w kontekście ochrony danych osobowych.

Etap 3: Wizyta w gabinecie lekarza

Lekarz widzi wpisane podczas rejestracji przez pacjentkę objawy. Dzięki czemu konsultacja przebiega szybko i sprawnie. Wizyta kończy się wystawieniem e-Recepty, a czterocyfrowy kod PIN dla recepty od razu jest widoczny w aplikacji. Dodatkowo dzięki temu, że lekarz korzysta w swoim systemie medycznym z „dawkomatu”* wszystkie informacje dotyczące dawkowania leku przekazane są wprost do VisiMed.

Etap 4: Realizacja recepty w aptece

Pacjentka w VisiMed sprawdza, w której aptece jest dostępny lek z e-recepty i od razu go rezerwuje. W aptece Asia pokazuje farmaceucie kod QR recepty, który ma w aplikacji. Dzięki czemu pacjentka realizuje receptę dyskretnie bez podawania na głos swojego nr PESEL.

Etap 5: Wideokonsultacja

Przychodnia XYZ realizuje też wideokonsultacje. Dzięki czemu nasza pacjentka może na kolejną wizytę wybrać wideokonsultację. Mniej więcej tak, może wyglądać proces obsługi pacjenta w Twojej przygodni.


Zobacz film tłumaczący działanie aplikacji VisiMed.

Więcej na temat aplikacji VisiMed: https://visimed.osoz.pl/