Problem z obsługą usług e-zdrowia? Jest nowa infolinia CeZ


Pomoc techniczna działa 24 godziny na dobę (zdjęcie: Centrum e-Zdrowia)

Pod numerem nowej infolinii Centrum e-Zdrowia (19 239), pacjenci, pracownicy medyczni i pozostałe podmioty uzyskają całodobową pomoc techniczną związaną z obsługą usług e-zdrowia.

Pomoc dotyczy takich usług jak e-recepta, e-skierowanie oraz aplikacje: Internetowe Konto Pacjenta, mojeIKP oraz gabinet.gov.pl.

Wsparcie techniczne w sprawach e-zdrowia i funkcjonowania kilkudziesięciu różnych systemów i rejestrów IT, można uzyskać pod numerem 19 239. Infolinia działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, także w weekendy oraz dni wolne od pracy.

Od 1 grudnia 2022, dzwoniąc na infolinię techniczną CeZ, wystarczy wybrać odpowiednią kategorię użytkownika, a następnie wskazać system, którego dotyczy problem. Wyodrębniono łącznie dziewięć takich grup, od pacjentów, przez pracowników medycznych, farmaceutów, kadrę menadżerską po użytkowników pozostałych systemów.

Osoby i instytucje na co dzień korzystające z usług e-zdrowia pomoc techniczną mogą też uzyskać, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie ezdrowie.gov.pl (dotyczy systemu e-zdrowie P1) lub wysyłając maila na jeden ze wskazanych adresów, przeznaczonych dla każdego z systemów.

Z kolei pacjenci mogą się kontaktować z Centrum za pośrednictwem profilu Internetowe Konto Pacjenta na Facebooku. Dodatkowo od dwóch lat na portalu pacjent.gov.pl działa chatbot, za pomocą którego można zadać pytanie o konkretne usługi e-zdrowia. Od chwili jego uruchomienia w październiku 2020 skorzystało z niego 4,7 mln osób. Łącznie udzielono w ten sposób 9,7 mln odpowiedzi.

Czytaj także: Test aplikacji mobilne VisiMed dla pacjentów