Jak digitalizować papierową dokumentację pacjenta?


Dostarczone przez pacjentów wyniki badań albo inne notatki można szybko wprowadzić do systemu IT z pomocą profesjonalnych skanerów
Dostarczone przez pacjentów wyniki badań albo inne notatki można szybko wprowadzić do systemu IT z pomocą profesjonalnych skanerów

Skanery zintegrowane z oprogramowaniem gabinetowym pozwalają łatwo przenieść do komputera papierowe archiwa kartotek oraz dokumenty dostarczane przez pacjenta. Polecamy jeden z nich.

Dlaczego skaner współpracujący z oprogramowaniem medycznym jest lepszy niż zwykły skaner?

Placówki medyczne muszą na bieżąco digitalizować dokumenty medyczne. Mogą to być archiwa kartotek zgromadzone w przychodniach na przestrzeni lat, które trzeba wprowadzić do systemu IT. Codziennością są też sytuacje, gdy pacjenci przynoszą papierowe wyniki badań laboratoryjnych, wypisy szpitalne, zalecenia lub inne, istotne z punktu widzenia procesu leczenia dokumenty, które trzeba włączyć do e-kartoteki medycznej. Niestety, zanim system e-zdrowia będzie tak sprawny, że wszystkie dane będą przepływać elektronicznie między systemami i placówkami, minie jeszcze wiele lat.

W jaki sposób zamienić dokumentację papierową na jej cyfrowy odpowiednik?

Z pomocą przychodzą skanery i urządzania wielofunkcyjne takie jak np. Brother z oprogramowaniem mediScan, zintegrowanym z systemami medycznymi KAMSOFT dla przychodni i lekarzy (KS-SOMED, KS-PPS) oraz szpitali KS-MEDIS.

System mediScan współpracuje ze skanerami i urządzeniami wielofunkcyjnymi, co umożliwia łatwe i szybkie skanowanie dokumentacji medycznej. Jak to działa? Cała obsługa wykonywana jest przy pomocy panelu urządzenia, a dokumenty są automatycznie umieszczane we właściwych kartotekach pacjenta w systemie medycznym. Co ciekawe, aby dokumenty trafiły do kartoteki pacjenta nie trzeba uruchamiać systemu medycznego. 

Korzyści z digitalizacji dokumentacji pacjenta

Bieżące skanowanie dokumentów i ich przesyłanie do systemu IT pozwala gromadzić całą dokumentację tylko w wersji elektronicznej. A to duża wygoda. Dzięki temu lekarz ma wgląd w pełną dokumentację pacjenta, co wspiera podejmowanie decyzji medycznych. Łatwiej w ten sposób przeszukiwać historię leczenia oraz udostępniać zgromadzane dane. Niemniej ważna jest oszczędność miejsca.

System zarządzania skanowaniem dokumentów zapewnia pełne bezpieczeństwo danych dzięki kontrolowanemu procesowi. Użytkownicy mają możliwość logowania się za pomocą różnych metod, takich jak PIN, login i hasło lub karta. Każde skanowanie jest szczegółowo identyfikowane, umożliwiając śledzenie, kto i kiedy zeskanował dokument dla konkretnego pacjenta oraz na jakim urządzeniu.

System umożliwia również tworzenie ról dostępu dla użytkowników, zapewniając kontrolę nad uprawnieniami. Z systemu można korzystać w środowisku chmurowym, a pełne raportowanie skanowania ułatwia monitorowanie całego procesu.